Terugblik begin covid-19 periode (1)

20 januari 2022 - Roermond, Nederland

Na de lockdown

After the lockdown

Na de lockdown ging Nederland langzaam weer open terwijl de meeste landen nog op oranje gebied zaten. Ik wilde mijn vaderland opnieuw ontdekken naar de bekende toeritische trekpleisters en plaatsen waar ik nog nooit daar geweest was. Soms alleen, soms toeren samen met mijn goede vriend met zijn oldtimer cabrio. Verder was het echt heel rustig zonder massatoerisme, dat was echt genieten.

After the lockdown, the Netherlands slowly reopened while most countries were still in the orange area. I wanted to rediscover my homeland to the famous tourist attractions and places I had never been there before. Sometimes alone, sometimes touring with my good friend with his oldtimer convertible. Furthermore, it was really very quiet without mass tourism, which was really enjoyable.

Archeon in Alphen a/d Rijn

Vooral zagen de huizen uit de Steentijdperk en het Middeleeuwen erg autheniek uit. Het Romeinse gedeelte was iets té toeristisch uit.

Especially the houses from the Stone Age and the Middle Ages looked very authentic. The Roman part was a bit too touristy.

Archeon Archeon 3Arch

Nieuwkoop

Prachtig stadje midden in het Groene Hart.

Beautiful town in the middle of the Green Heart.

Nieuwkoop 2Nieuwkoop 3Nieuwkoop

Rotterdam

Moest naar de covid-19 test van mijn werk nadat ik tijdens de lockdown ziek was geweest. Gelukkig was die negatief en ik had de tijd om rond het centrum te verkennen. Voor de modelspoorliefhebbers is Miniworld een aboslute aanrader met echt hollands modelspoorbaan.

Had to go to the covid-19 test from work after being sick during the lockdown. Fortunately, it was negative and I had time to explore around the center. For the model railway enthusiasts, Miniworld is an aboslute recommended with real Dutch model railway.

RotterdamRott

Kinderdijk

Prachtig landschap met vele molens. Een pittige wandeling van 14 kilometers gemaakt.

Beautiful landscape with many mills. Made a tough walk of 14 kilometers (9 miles).

KinderdijkKinderdijk 1Kinderdijk 2Kinderdijk

Toertocht Overijssel en Friesland met mijn goede vriend met zijn oldtimer cabrio. Voor de modelspoorliefhebbers, ga naar het station van Sneek daar zijn veel modelspoorbanen permanent te bezichtingen.

Tour Overijssel and Friesland with my good friend with his oldtimer convertible. For the model railway enthusiasts, go to the station of Sneek there are many model railways permanently to visit.

HattemBlokzijl 1SneekSneek

Schokland en Urk.

Schokland and Urk.

In Schokland maakte ik lange wandeling rond het voormalig eiland in de Noordoostpolder. Heerlijk eenzaam langs de verlaten gebouwen. Urk is ook een voormalig eilandje maar ligt aan de IJsselmeer. Echt visserstadje, er werd flink gehengeld aan de kade en ik mocht van de heerlijke vis genieten.

In Schokland I took a long walk around the former island in the Noordoostpolder. Wonderfully lonely along the abandoned buildings. Urk is also a former island but is located on the IJsselmeer. Real fishing town, there was a lot of fishing on the quay and I was allowed to enjoy the delicious fish.

SchoklandUrk 1UrkUrk 3Schokland

Texel

Het was midden in de zomer en er was redelijk wat toeristen op het eiland en er was gelukkig weinig volk in het openlucht annex martiem annex jutter museum, heel leuk. Daar is enorme diorama te zien met oude zeeschepen in de sfeer van 17e eeuw, dat in de HO-schaal (1/87) net als bij het modelspoor.

It was the middle of summer and there were quite a few tourists on the island and fortunately there were few people in the open air annex martiem annex beachcombing museum, very nice. There you can see huge diorama with old seagoing ships in the atmosphere of the 17th century, that in the HO scale (1/87) just like with the model railway.

Texel 6Texel 1Texel 2Texel 5Texel

Alkmaar

Kaasstad bij uitstek. Ik had in een hostel overnacht met maar een mede-slaper in een ruime slaapkamer.Viel lekker in slaap nadat ik nachtzoen van de kaasmeisje gekregen had!

Cheese city par excellence. I had stayed in a hostel with only one fellow sleeper in a spacious bedroom. Fell asleep after I got a night kiss from the cheese girl!

Alkmaar 1 Alkmaar

De Rijp en de Bemeesterpolder.

De Rijp and the Bemeesterpolder.

Het was smorgens, het was echt prachtig bij de zonsopkomst voordat er toeristen kwamen. Wat waren de wegen en straten erg smal! Kon met mijn SUV amper passeren.

It was morning, it was really beautiful at sunrise before tourists came. How very narrow the roads and streets were! Could barely pass with my SUV.

De RipsBemeester

Zaanse Schans en Zaandam

Zaanse Schans and Zaandam

Het was prachtig gezicht bij de molens ook zonder al die toeristen. In Zaandam waan je je in een surrealitisch droom.

It was beautiful sight at the mills even without all those tourists. In Zaandam you imagine yourself in a surreal dream.

Zaanse SchansZaandamZaanse Schans

Zeeland

Het was heerlijk toeren rond Zeeland, eerst langs de Deltawerken naar Vlisslingen en Hulst.

It was wonderful touring around Zeeland, first along the Delta Works to Vlisslingen and Hulst.

ZeelandZeeland 1Neeltje Jans

Bezocht het martiem museum in Vlissingen. Voor de heerlijke visgerecht was ik wel bereid om de restaurant te enteren!

Visited the martiem museum in Vlissingen. For the delicious fish dish I was willing to enter the restaurant!

Vlissslingen 3VlisssVlisslingen 2Vlisslingen

Hulst

Mooie oude vestingstad bekend van het boek Reinaert de Vos.

Beautiful old fortified town known from the book Reynaert the Fox.

Tenslotte dichtbij mijn buurt.

Finally, close to my neighborhood.

Thermenmuseum Heerlen is onlangs gerenoveerd wat het nog mooier is. Echt oud bewaard Romeins badhuis, zeer de moeite waard.

Thermenmuseum Heerlen is recently renovated which makes it even more beautiful. Real old preserved Roman bathhouse, very worthwhile.

ThermenThermen

Toeristisch spoorlijntje tussen Valkenburg en Kerkrade met echte stoomlocomotief.

Tourist railway line between Valkenburg and Kerkrade with real steam locomotive.

ZLSMZLSM

Verder had ik bijna elk weekend gewandeld varierend van 10 tot 20 kilometers in zowat elke prachtige natuurreservaten in mijn bronsgroene provincie Limburg.

Furthermore, I had walked almost every weekend ranging from 10 to 20 kilometers (6 to 13 miles) in just about every beautiful nature reserve in my bronze green province of Limburg.

Gouwe ouwe Nederlandse guldens vóór Euro.

Good old Dutch guilders before Euro.

Holl. geld

Het volgende jaar 2021 was ik vaker in het buitenland zodra het veilig werd om zonder beperkingen te reizen. Lees het volgend artikel Terugblik begin covid-19 periode (2).

The following year 2021, I was abroad more often as soon as it became safe to travel without restrictions. Read the following article Review early covid-19 period (2).